Cum să ne menținem în formă maximă!

Cum să ne menținem în formă maximă!

Ce mă bucur că a venit primăvara! Nu sunt prietenă cu anotimpul rece, nu am fost niciodată; nu îmi plac sporturile de iarnă, calătoritul prin munți, sărbătorile…cam nimic. Încep de prin Noiembrie să intru într-o ‘semi-hibernare’ și mă ‘trezesc’ abia în Martie. Iarna asta mi-a fost greu, mi-a fost constant frig, mereu mă îmbrăcam cu pulovere peste pulovere și cu dresuri și șosete din lână pe sub pantaloni; în plus n-am reușit să rămân disciplinată cu sportul tot din cauza frigului, și am mâncat mulți carbohidrați…parcă doar aceștia mă ajutau să mă încălzesc. Rezultatul: 4-5kg în plus, celulită cam evidentă sub fese și un strat super inestetic de grăsime în zona abdomenului. Oribil!

Bine că a trecut această perioadă, deja de la începutul lui Martie, chiar dacă afară era gri și rece, m-am simțit mai bine, mai ușoară și cu mai multă energie. Am început să mă ocup constant de activitățile fizice care mă ajută să mă mențin în formă, să mănânc mai puțin cantitativ și mai light. Rezultatul: 1,5 kg în minus deja, celulită mai puțin evidentă și abdomen mai suplu.

În cazul meu, alimentația corectă și sportul constant au un impact foarte mare și imediat asupra fizicului dar și psihicului. Din păcate, în ultima vreme am fost ocupată și a trebuit să gândesc un program care să fie ușor de urmărit, plăcut, care să tonifice musculatura din zonele mele critice, să mă mențină elastică și care să nu îmi lezeze coloana vertebrală, unde am o sensibilitate.
Prin urmare, iată, în primul rând, alegerile mele alimentare:

  • mănânc paste și dulciuri doar 1-2 ori/ săptămână (marile mele probleme…aș putea trăi doar mâncând paste cu sos de roșii urmate de un desert format din cioco/ înghe/ prăji);
  •  

  • optez pentru multe salate din legume crude pe care le mănânc ca atare sau în combinație cu un grătar de pui, ou tare, conservă de ton, somon afumat, conservă de sardine (ca să fie sățioase și mai gustoase salatele, adaug un ulei de măsline de calitate, piper, puțină sare de mare și oțet balsamic; apoi, când mi-e foarte foame, adaug mult avocado și/ sau nuci, alune, diverse semințe);
  •  

  • sunt iubitoare de orez, însă îl înlocuiesc acum cu quinoa, pe care o gătesc în multe feluri (dacă vă interesează vreo rețetă, spuneți-mi și vă dau detalii);
  •  

  • combin iaurtul Activia natural cu muesli și semințe de dovleac/ floarea soarelui (am observat ca iaurtul acesta mă face să mă simt cel mai bine, am fost sceptică în privința lui, însă am ajuns la concluzia că mie personal îmi face bine la intestine, îmi menține flora în limite sănătoase…având în vedere că de câțiva ani am dezvoltat o semi-intoleranță la capitolul lactate, mă bucur să pot savura acest iaurt la micul dejun/ cină/ pe post de gustare);
  •  

  • dacă mă lovește brusc pofta/ nevoia de dulce, îmi fac un fresh de portocale în care pun 2 lingurițe de polen, semințe de chia și goji. Acesta este smoothie-ul meu preferat și nu e prima dată când îl amintesc…însă e fenomenal și mă ajută în timpul detox-ului, daca simt că răcesc, dacă am nevoie de un boost de energie, dacă vreau ceva dulce și gustos;
  •  

  • nu sunt băutoare de sucuri (în afară de fresh-urile pe care la fac acasă), nu am fost niciodată, prefer apa și încerc să consum cel puțin 2 litri/ zi ca să hidratez corpul corspunzător, mai ales că beau multă cafea; o altă metodă de hidratare pentru mine, sunt supele cu multe legume; aș putea bea/ mânca zilnic o oală serioasă de supă cu mulți morcovi, țelină, păstârnac etc…simpla supă cu legume din piață…yumm, sănătoasă, ușoară și gustoasă.

Pentru o piele netedă, lucioasă, mai tonifiată, practic periajul uscat…în cazul meu este extraordinar de eficient. Mă încălzește, mă ajută să îmi mențin epiderma suplă și să controlez zonele unde sunt predispusă la celulită. În plus, îmi place să folosesc un exfoliant 1-2 ori pe săptămână. Preferatul este cel din zaț de cafea/ zahăr brun amestecat cu ulei de măsline/ cocos.

Cât privește sportul sau activitatea fizică, eu practic Yoga de mulți ani deja, și v-am mai spus acest lucru; chiar dacă, atunci când nu sunt în formă, optez pentru un program restorativ, în general, practic un stil foarte dinamic; acesta formează și tonifică musculatura, ajutându-mă în același timp să îmi păstrez elasticitatea. După o oră de Ashtanga Yoga, arăt și mă simt ca după o oră de jogging. Site-ul la care sunt abonată se numește YogaToday și reprezintă absolut tot ce îmi place; câteodată mai merg și la o ora de curs offline, însă în general, mă concentrez mai bine acasă. Pentru acelea dintre voi care doriți să încercați ceva dinamic și de scurtă durată, iată un video gratuit care mie îmi place mult…fac programul acesta de 18min atunci când chiar nu am timp:

Yoga mă ajută foarte mult să îmi păstrez zona picioarelor, feselor, brațelor și abdomenului în formă excelentă și tonifiate, totuși aleg să lucrez în plus la mușchii brațelor, iar acest video este preferatul meu:

Zona mea cea mai critică este abdomenul ; chiar dacă am născut de aproape 7 ani deja, nu mă pot obișnui nici acum cu porțiunea aceasta care este atât de diferită de cum era înainte de sarcină. Pentru un aspect mulțumitor, am nevoie de extra exerciții, ca atare, iată cele două video-uri care mă ajută foarte mult în acest sens:

În general mă trezesc pentru 1 ora de Yoga în fiecare dimineață, iar exercițiile de brațe și abdomen le fac după-masa spre seară. Mă străduiesc pentru o frecvență de 5 zile/ săptămână.

Pentru a nu pune presiune prea mare pe mine însămi și a-mi face viața mai ușoară, îmi îngădui program de voie sâmbăta și duminica. Acestea sunt zilele în care mănânc ce am chef, iau pauză de la sport/ Yoga și savurez câte 1 pahar, 2 de vin.

Atunci când dorim să ne menținem în formă sau chiar să slăbim câteva kg, e foarte important să alegem un program alimentar și sportiv care să ne facă plăcere și să ni se potrivească în funcție de nevoie și constituții; să abordăm totul metodic, însă în mod relaxat…iar cheia succesului este consecvența. Vreau de asemenea să menționez că nu sunt specialist nici în ceea ce privește sportul și nici nutriția, iar ceea ce funcționează și îmi place mie, nu este general valabil.

 
Ca atare aștept sugestiile voastre, sunt curioasă ce faceți voi ca să vă mențineți în formă maximă!

4
Cosmeticopedia

About the Author:

PARTICIPĂ LA CONVERSAŢIE

  1. Ilda  mai 9, 2015

    Esti o persoana foarte disciplinata, Georgia! Mi-as dori sa fiu astfel, sa nu fiu atat de blanda cu mine in aceasta privinta si sa nu las slabiciunile sa ma domine! 🙂
    Jos palaria, lady!
    Keep up the excellent work!

    Ilda
    Lavender Thoughts

  2. Cosmeticopedia
    Cosmeticopedia  mai 10, 2015

    Multumesc, Ilda! Sa stii ca si eu cedez slabiciunilor…insa totusi incerc sa gasesc un echilibru intre disciplina si savuratul chestiilor pe care le ador si care, in acelasi timp, nu imi fac bine :)! Te pup, iti multumesc pentru incurajari si vorbele frumoase!

  3. Mihaela P  mai 27, 2015

    Multumesc pentru filmulete, saptamana asta nu am apucat decat sa fac cateva miscari cu greutatile la indemnul sotului, mi-a aratat cum sa fac pentru cresterea masei musculare, perioada aglomerata ma sleieste din puteri si imi scade si din greutate ceea ce e foarte rau pentru mine. Nu mai am vlaga de exercitii, nu-mi trebuie decat somn. Ma simt excelent cand fac miscare, dar faca un program de activitati zilnic incarcat…
    xoxo

  4. Cosmeticopedia
    Cosmeticopedia  mai 27, 2015

    E greu sa gasesti timp insa e foarte important…trebuie sa iti faci un program, mai ales fiindca iti face bine, si sa te tii de el indiferent de cat de incarcata e ziua! Te pup, Miha!