Destăinuiri de blogger

Destăinuiri de blogger

Activitatea de blogger reprezintă cea mai interesantă, intensă, dezamăgitoare, îmbucurătoare experiență din planul meu profesional. Deși m-am confruntat cu joburi care mai de care mai „colorate”, de departe, această profesie, mi-a depășit toate așteptările…bune și rele. Cred că am făcut destule greșeli (din care am învățat) și am ajuns la o anumintă maturitate /obiectivitate pentru a putea scrie acest articol.

Pot acum să spun că cel mai important moment al meu a fost acela când am încetat complet să mă compar…în momentul când nu te mai compari, te eliberezi de fapt și prin urmare poți să îți stabilești niște obiective clare în ceea ce privește blogul tău și ceea ce dorești să faci cu el. Cred că aceasta este una dintre cele mai importante întrebări pe care trebuie să ni le adresăm nouă înșine: Ce doresc să obțin prin intermediul site-ului meu?

O altă întrebare ar fi: Cui doresc să mă adresez? Nu putem să vorbim pentru toată lumea și cu siguranță nu plăcem tuturor…însă acesta este un lucru extrem de pozitiv fiindcă ne ajută de altfel să descoperim o „zonă de public” cu care să rezonăm.

În această „era a bloggingului” în care concurența e foarte mare, este capital să încerci încet-încet să îți concepi propriul tău stil, să cauți să fii original (în exprimare, gusturi…), să ai curajul să vorbești despre cele mai abstracte idei, să pui accent pe calitate și nu pe cantitate, să fii atent la detalii.

Am creat Cosmeticopedia în ideea de a experimenta (la început); după o lungă perioadă de tatonare, false așteptări, groaznice dezamăgiri, investiții importante de bani și mai ales de timp, mi-am dat seama că mi-am găsit vocea, însă în România, din păcate, la ora actuală, nu e de ajuns…ca atare, ajungând în punctul în care am spus că ori renunț, ori mai încerc o ultimă carte, m-am decis pentru al doilea pas. Astfel s-a născut GeorgiaBoanoro.

Locuind de câțiva ani în Belgia, mi-am spus că prin intermediul acestui al doilea site, care se vrea a fi internațional (și la care am o groază de muncit fiindcă în ultima vreme am tras chiulul) voi avea poate ocazia să văd cum se prezintă lumea bloggingului din afara României. Nu am avut multe așteptări însă am știut că există imense diferențe și am rămas foarte plăcut surprinsă. Există, în primul rând respectul față de persoanele care dețin un blog, se recunoaște munca depusă și se înțelege importanța marketingului ce rezultă în urma unui articol bine scris. În momentul acesta pot deci să vorbesc din perspectiva unei persoane care a experimentat bloggingul pe mai multe terenuri.

Concluziile mele ar fi următoarele și sper cu mare umilință că vă vor ajuta:

  1. Am hotărât să „dialoghez” doar cu branduri care mă inspiră; aleg numai ceea ce mă face curiasă, ceea ce corespunde dorințelor și așteptărilor mele și ceea ce mi se potrivește.
  2.  

  3. Nu răspund brandurilor dubioase, care doresc să pună pe piață produse false ori de o calitate îndoielnică.
  4.  

  5. În momentul când deschid un dialog, mă străduiesc să formulez cât mai profesional, clar dar și succint o prezentare a bloggului și să ofer câteva detalii despre conturile mele de social media. Trebuie să oferim brandurilor cu care dorim o colaborare, un fel de CV, doar așa le putem trezi un eventual interes. Tonul face totul, deci mare atenție la exprimare, formulare, ortografie și punctuație. În momentul când stabilim tonul, iar acesta este unul de respect și profesionalism, putem să ne așteptăm la același lucru din cealaltă parte.
  6.  

  7. Am decis să nu insist cu propuneri pe lângă un anumit brand. Cine dorește o colaborare, răspunde din prima; cine nu este interesat, răspunde prompt și respectuos cu „Nu”. Brandurile care nu spun nici da nici ba, nu sunt deloc profesionale în opinia mea, prin urmare nu le acord atenție.
  8.  

  9. Scriu întotdeauna despre produse pe care le-am încercat și nu fac publicitate brandurilor care trimit doar e-mailuri în care anunță ultimele noutăți însoțite de fotografii (trebuie să recunosc faptul că am fost foarte dezamăgită de concernul L’Oréal România și țin să le transmit pe acestă cale faptul că ar trebui să își revizuiască strategiile de marketing).
  10.  

  11. Înțelegerile pe care le încheiem noi ca și bloggeri sunt extrem de subțiri (nu încheiem niciodată contracte de colaborare) ca atare trebuie să ne bazăm din nou pe respect și profesionalism…eu nu continui o colaborare cu un brand care nu își respectă partea sa de înțelegere (îmi pare rău Farmec România, iubesc produsele voastre și colaborarea cu voi m-a bucurat nespus, ați dat dovadă de seriozitate la început, însă aceasta s-a pierdut pe parcurs….prin urmare, am spus pas). ATENȚIE însă…noi, bloggerii, trebuie să ne respectăm la rândul nostru partea, să nu întârziem atunci când trebuie să ne încadrăm într-o perioadă de timp cu un anumit articol, să nu îl „fușerim”, să îl pregătim cu grijă și în detaliu.
  12.  

  13. Bazându-mă pe propria-mi experiență, aleg să dialoghez doar cu bloggerițe care oferă feedback; nu agreez atitudinile arogante sau ipocriziile și nu încerc să măgulesc pe cineva doar pentru a fi eventual băgată în seamă; de asemenea, nu răspund la măguliri. Dacă deții un blog nu înseamnă că ești un soi de VIP, ești o persoană absolut normală care întreține relații cu alte persoane normale prin intermediul internetului.
  14.  

  15. Întotdeauna încerc să comentez pertinent și la subiect, mă exprim doar atunci când am ceva de spus și urmăresc bloguri care mă inspiră și unde se apreciază punctele de vedere diferite.
  16.  

  17. Am ales, încă de la început să îmi exprim părerea absolut sinceră despre tot ceea ce testez, indiferent dacă am primit sau am cumpărat produsul respectiv. Cred că acesta este esențialul bloggingului; doar așa demonstrezi persoanelor care își iau din timpul lor pentru a te citi, dar și brandurilor care așteaptă obiectivitate și profesionalism din partea ta, că „ai coloană vertebrală”. Și la capitolul acesta îmi fac singură viața mai ușoară fiindcă, alegând să colaborez cu branduri care mi se potrivesc, bineînțeles că dezamăgirile referitoare la produsele acestora sunt infime.

 
Ca o încheiere: nu vă lăsați duse de val, nu vă pierdeți timpul pentru a munci absolut gratuit, impuneți respect însă nu agresiv ci elegant și gândiți-vă că blogul, atunci când este bine structurat și original, reprezintă un mijloc de a câștiga lucruri mai importante decât simple produse!

Cam acestea ar fi punctele mele de vedere, sper că le găsiți interesante, poate vă și ajută, iar feedback-ul este, ca de fiecare dată, important pentru mine…de aceea, nu vă sfiiți să îl oferiți.

19
Cosmeticopedia

About the Author:

PARTICIPĂ LA CONVERSAŢIE

  1. Ira  noiembrie 14, 2014

    Wow cate ganduri sincere ai expus aici!
    In primul rand iti doresc succes in noul proiect!
    Ai abordat multe aspecte si in unele cazuri mi am dat seama ca si eu gresesc. Eu am luat fiecare lucru as it is si am incercat sa nu ma gandesc prea mult, insa uneori asts arata si putina lipsa de profesionalism. Totusi nici nu vreau sa exagerez si sa pastrez blogging ul la stadiul de hobby. Dar cred ca si hobby ul poate fi facut „mai cu cap” 🙂

    Te pup si multumesc pentru sinceritate!

  2. themakeupdevice  noiembrie 14, 2014

    Ai exprimat totul intr-o maniera placuta si fara sa exagerez (sau sa sune a ,,lingusire”) cred ca ai transmis definitia perfecta. Intr-adevar, e bine sa ne gandim ce asteptari avem ( cu toate ca nu toata lumea ofera seriozitate/ profesionalism) dar ce oferi- asta primesti in majoritatea cazurilor.
    Ma bucur ca rezonam in opinii! Cred ca lucrul cel mai greu de facut este sa refuzi pe cineva elegant. Multi percep refuzul ca pe o lipsa de respect; lipsa de interes la modul negativ si este esential sa ne alegem cuvintele inteligent.
    Mult succes cu toate proiectele si dorintele tale de orice natura ar fi ele.
    Mi-a facut placere sa-ti citesc articolul. :*

  3. Anna  noiembrie 14, 2014

    Foarte frumos articolul Georgia! Citesc multe opinii ale bloggerilor din intreaga lume pe aceeasi tema, dar postarea ta mi se pare indeosebi utila pentru ca te cunosc si pentru ca stiu si din ofline cat muncesti si pentru ca stiu ca sfaturile si concluziile pe care le-ai impartasit acum sunt cu adevarat „muncite” si experimentate pe propria-ti piele si prin urmare foarte valoroase. Ma bucur ca nu ai renuntat in vreunul dintre momentele acelea cu „mari dezamagiri” si sunt sigura ca vei continua sa construiesti ceva foarte frumos. Hugs!!!

  4. Debora  noiembrie 15, 2014

    Frumos si util articuolul tau. Sunt total de acord cu tine si iti multumesc ca ai impartasit cu noi ganduri si decizicii luate de tine… asa mai aflam si noi..ca nu suntem singurele care pun pret pe calitate, respect si buna intelegere.
    Iti multumesc!

  5. Aby  noiembrie 15, 2014

    Mult succes cu oul proiect sunt sigura ca va iesi asa cum ti-ai propus.
    Articolul etse foarte bine punctat si contine sfaturi utile pe care voi incerca sa le urmez 🙂

  6. Ilda  noiembrie 15, 2014

    Ai surprins aspecte esentiale, punctand cu franchete si diplomatie – in doze bine masurate si echilibrate, alcatuind un fel de ghid, de ABC al blogging-ului (cel care tine de sfera de beauty si nu numai)! Excelent articol, te felicit pentru el!
    Ii voi da share, merita citit de cat mai multa lume!

    Te pup, Georgia!
    Ilda
    Lavender Thoughts

  7. Dana  noiembrie 15, 2014

    Foarte frumos si sincer. Sunt total de acord. 🙂

  8. federova  noiembrie 15, 2014

    Ti-am descoperit blogul acum prin intermediul Ildei. Nota 10 pentru articolul foarte bine structurat si ideile extrem de bune si spuse la obiect. Toate ar trebui sa tinem cont de ce ai scris. O sa ii dau si eu share.
    Poate am o impresie gresita dar cred ca la „noi” in România, au inceput sa apara bloguri ca ciupercile dupa ploaie si nu asta e problema, ci motivatia startului pentru ca multe o fac de dragul de a primi ceva gratuit. Eu luna asta fac 4 ani de cand scriu pe blog si am de gand sa public o postare cu aceeasi doza de sinceritate.
    Pe curand!

  9. Ioana Dumitrache  noiembrie 15, 2014

    Esti una dintre putinele bloggerite care chiar au o viziune asupra propriului blog, iar referitor la ideile sunt de acord cu ce ai scris. Mult succes!

  10. Adina//SeptembrieJoi  noiembrie 16, 2014

    Te felicit, ai pus punctul pe I!
    Eu am ajuns la o concluzie similara cu a ta (aceea cu incetatul comparatiilor) acum cateva luni si am inceput sa ma compar doar cu mine – functioneaza foarte bine, e o presiune mai mica din anumite puncte de vedere si mai mare din altele, insa da rezultate.
    Cum ma pot abona la comentarii?

  11. Alina Anghel  noiembrie 16, 2014

    Felicitari pentru viziunea si concluziile la care ai ajuns, si eu sunt tot pe acolo. Cred ca am avea o blogosfera mai buna daca toate ar gandi asa. Succes in continuare!

  12. Olivia  noiembrie 17, 2014

    Cu putina intarziere, revin sa te felicit si eu pentru articol (si pentru feedback-ul primit deja), l-am citit pe nerasuflate. Ai spus franc tot ce ai avut pe suflet si tare ma bucur, mai ales fiindca in ultimul timp nu prea am mai apucat sa discutam pe messenger. Imi pare rau ca ai avut parte de dezamagiri, totodata sunt convinsa ca majoritatea bloggeritelor de beauty trec prin astfel de stari si inteleg exact ce inseamna asta. Eu sper iti mearga extraordinar atat cu Cosmeticopedia, cat si cu GeorgiaBoanoro. Ma bucur ca vorbesti cu optimism despre noul proiect si ca deja se vad rezultate! Te pup si sper sa vorbim mai des cand iti intri in ritm.

  13. Raluca Vintilescu  noiembrie 18, 2014

    Felicitari pentru articol! Ai spus exact de gandesc eu si multe bloggerite ar trebui sa gandeasca la fel ca tine, esti un model demn de urmat 🙂

  14. Dee  noiembrie 18, 2014

    Te felicit pentru acest articol!
    Mi-a placut foarte mult sa-ti citesc opiniile si sunt 100% de acord cu tine!
    Pupici

  15. Mihaela Pojogu  noiembrie 18, 2014

    Iti stiu pasiunea, Georgia, te felicit si nu pot decat sa-ti doresc o evolutie asa cum ti-o doresti, ai multe calitati si asta se vede in articolele tale. In plus ai si curaj si inspiri si celorlalti, m-a surprins neplacut si pe mine, Farmec, nu ca m-ar fi refuzat, e in regula daca nu rezonam. Scriindu-ti un PR, cu studii, te astepti la o alta abordare, mai mult profesionalism, transparenta si lucrurile spuse clar inca de la inceput.
    Pupici!

  16. Ioana  noiembrie 25, 2014

    În sfârşit apuc să scriu şi eu feedback-ul la articol! I-am dat târcoale de câteva ori şi am tot amânat, ba apărea câte ceva, ba era altceva de făcut. Îmi place tare mult ideea articolului şi tot ce ai scris aici. Sunt de acord că e foarte important să te compari doar cu tine, cea de ieri sau de acum un an şi nu cu alţii. Fiecare are drumul şi motivaţiile lui, e inutil să te compari neştiind toate detaliile. Şi chiar dacă le-ai cunoaşte, tot inutil rămâne – din punctul meu de vedere. La fel ca şi tine, consider că este important şi să-ţi stabileşti o nişă. E mai uşor, mai clar şi mai de succes, măcar nu te arunci pe toate planurile posibile, încercând să mulţumeşti sute de gusturi.
    În ceea ce priveşte comunicarea/dialogurile, eu militez pentru o abordare deschisă şi relaxată, însă de bun-simţ. Cu toate astea, mă mulez pe stilul persoanelor cu care dialoghez, mai ales dacă văd că mi se răspunde cu altă monedă. La fel, sunt de acord să rămânem sincere. Chiar zilele trecute mă gândeam că nimic din ceea ce ţine de blogosferă nu ar durea mai mult decât să pierd încrederea cititoarelor.
    Vreau să îţi urez mult succes cu noul proiect şi sper să iasă aşa cum trebuie  Mă bucur că te-am descoperit, eşti o sursă de inspiraţie pentru mine şi te apreciez mult! Te pup!

  17. Dara  noiembrie 30, 2014

    Ti-am citit articolul de cand l-ai publicat, dar am uitat atunci sa comentez: acum l-am recitit si Doamne cat de bine ai scris! Sunt perfect de acord si apropo de punctul 7 iti multumesc! :-*

  18. Lorena  ianuarie 20, 2015

    Mi-a placut mult articolul acesta! Ai spus lucrurilor pe nume, iar eu cu siguranta am ramas cu ceva din randurile tale.
    Total de acord si cu punctul 7, uneori ma simteam inferioara cand nu primeam raspuns de la anumite bloggerite la postarile lor, dar acum nu ma mai afecteaza, am o „mana” de fete pe care le citesc zilnic si imi face placere sa comunic cu ele, totul decurge normal, insa se pare ca la unele nu le ajung la nas :)))) 😛

    Sunt foarte utile sfaturile tale! Te pup!

  19. Andreea(mybeautykiss.ro)  martie 18, 2015

    Mi-a plăcut foarte mult articolut tău și mă regăsesc în multe din lucrurile pe care le-ai spus. Am încetat și eu să mă mai compar cu alții pentru că lucrul acesta era să mă facă să pierd din vedere motivul principal pentru care mi-am construit propriul website.